(Nie)gotowi na wszystko
16 października 2009, 08:48Często powtarza się, że zagorzali miłośnicy gier akcji biernie przyjmują przebieg wydarzeń na ekranie. Psycholodzy z Uniwersytetu Stanowego Iowa zauważają jednak, że gry wideo inaczej oddziałują na dwa rodzaje uwagi kognitywnej (dowolnej) - proaktywną i reaktywną - upośledzając wyłącznie tę pierwszą (Psychophysiology).
Proces 28 nanometrów jeszcze w bieżącym roku
5 sierpnia 2010, 12:04Globalfoundries może jeszcze w bieżącym roku pokazać pierwsze układy wykonane w technologii 28 nanometrów, a produkcja tego typu kości może ruszyć na początku 2011 roku. Jeśli tak się stanie, to wśród pierwszych firm korzystających z tego typu układów będzie ATI.
Chcą bardziej restrykcyjnych przepisów dot. gier komputerowych
4 kwietnia 2012, 05:30Podczas dorocznej konferencji brytyjskiego Stowarzyszenia Nauczycieli i Wykładowców wezwano do wprowadzenia bardziej rygorystycznych przepisów mających chronić dzieci przed przemocą w grach komputerowych
Stawiają na drobne usprawnienia
17 czerwca 2014, 10:08Specjaliści z Microsoftu twierdzą, że dzięki niewielkim ulepszeniom można spowodować, by w niektórych przypadkach akumulatory smartfonów pracowały przez tydzień bez potrzeby ich ponownego ładowania. Ranveer Chandra zauważył, że zamiast czekać na kolejne usprawnienie technologii produkcji akumulatorów, co trwa wiele lat, warto poszukać alternatywnych rozwiązań.
Zuckerberg zapłaci więcej niż sądził za przejęcie Oculusa
2 lutego 2017, 10:21Wygląda na to, że Facebook dodatkowo zapłaci za przejęcie firmy Oculus, producenta okularów do rzeczywistości wirtualnej. Federalna ława przysięgłych uznał, że Oculus naruszył znaki handlowe i prawa autorskie ZeniMax Media dotyczące technologii rzeczywistości wirtualnej.
Niezwykła rzymska osada odkryta na budowie szybkiej kolei w Anglii
13 stycznia 2022, 05:56Archeolodzy pracujący przy budowie brytyjskiej szybkiej kolei HS2 poinformowali o dokonaniu wyjątkowego odkrycia. W pobliżu wioski Chipping Warden w South Northamptonshire ponad 80 archeologów pracuje od 12 miesięcy na stanowisku, na którym – jak się okazało – istniała niezwykle interesująca wieś z epoki żelaza. Przez wieki była to nic nieznacząca miejscowość, która w IV wieku stała się nagle ważnym punktem handlowym z imponującą drogą o szerokości 10 metrów.
Nintendo zarabia na Wii
16 grudnia 2006, 14:33Z informacji zdobytych przez jedną z japońskich gazet wynika, że Nintendo zarabia na swojej konsoli. Jeśli to, co pisze Toyo Economics TK jest prawdą, to najmniejszy z graczy na rynku konsoli jest jednocześnie jedynym, który nie musi dokładać do swojego najnowszego produktu.
Gra w strażników i złodziei
15 października 2007, 09:33Zespół Praveena Paruchuriego z Uniwersytetu Południowej Kalifornii w Los Angeles wykorzystał teorię gier do wyprowadzenia w pole przestępców i usprawnienia pracy strażników na lotniskach. Obecnie technologia jest testowana na LAX (Los Angeles International Airport).
iPhone jak Nintendo DS i PSP?
8 stycznia 2009, 12:02Jak donosi TG Daily, jutro na targach CES 2009, firma Imagination Technologies pokaże swój nowy układ graficzny PowerVR SGX543. To pierwszy w historii przedsiębiorstwa wielordzeniowy GPU, który może pracować jako GPGPU (general purpose graphic processing unit - procesor graficzny ogólnego przeznaczenia).
Co ma krokodyl do hazardu?
29 stycznia 2010, 11:19W pewnym pomysłowym australijskim badaniu krokodyle pomogły rzucić nieco światła na rolę pobudzenia w hazardzie. Wystarczyło kilkadziesiąt minut kontaktu z gadami, by ujawnić, komu mocne wrażenia nie posłużą (Journal of Gambling Studies).